Friday, April 26, 2013

Oblivion (April 2013)

From WikiAnswer, Oblivion by extension means...death, destruction, the fires of hell, where people are forgotten about (he exploded into oblivion). Oblivion basically means "HELL"...





Para pelakon terdiri dari:

Tom Cruise as Commander Jack Harper,
Andrea Riseborough as Victoria Olsen, Jack's communication's officer and lover
Morgan Freeman as Malcolm Beech, a resistance leader stationed on Earth.[14]
Olga Kurylenko as Julia Rusakova, a female astronaut and Jack's wife.
Nikolaj Coster-Waldau as Sykes,
Melissa Leo as Sally, Jack and Victoria's mission control.
Zoë Bell as Kara, a female resistance soldier.

Sebuah cerita Sains Fiksyen yang turut berdasarkan graphic novel yang ditulis secara bersama oleh Arvid Nelson dan Joseph Kosinski yang mana Joseph turut menjadi pengarah bagi cerita ini.

Berkisarkan sekitar tahun 2077 selepas bumi telah hampir musnah di landa peperangan nuklear antara manusia dan 'alien'. Jack Harper dan Victoria bersama beberapa orang lain yang terselamat telah menjadi pekerja yang tugasnya menjaga dan menyelenggara drone-drone yang banyak ditugaskan untuk mengawal dan mengambil segala sumber khazanah bumi yang masih ada. Mereka ini bertugas untuk sebuah penempatan baru di angkasa bernama Tet dan melaporkan tugasan kepada Komander Sally. 

Berbagai peristiwa yang berlaku yang banyak mengembalikan memori lama kepada Jack dan membawa kepada terungkainya misteri seperti datangnya semula isteri Jack iaitu Julia, berjumpa dengan Beech, ketua kumpulan manusia underground dan macam-macam lagi.

No comments: