Sunday, August 5, 2012

Blondal POE Water Filter





Pernahkah anda mendengar nama satu jenama penapis air bernama Blondal? Gambar di atas adalah bangunan ibu pejabat Blondal yang terletak bersebelahan Lebuhraya Persekutuan dan boleh dilihat dari Plaza Tol Batu 3, satu-satunya bangunan dengan koala bear berwarna putih diatasnya.

Cukup cerita tentang bangunan mereka. Tapi produk keluaran dia yang pada aku amat menarik dan juga baik untuk kesihatan anda. Nak cerita lebih lanjut kena tengok website diorang. Berikut adalah sebahagian daripada fakta yang ditulis di dalam website Blondal

Water filters are essential to supply the home with clean, clear and chlorine-free, safe water. An effective POE must be able to remove sediment and chlorine for your family’s daily use, and a POU in the kitchen ensures that finer sediments and bacteria are removed at the point of drinking. Just installing a POU in your kitchen isn’t enough. It is not designed to filter out the load of sediment, sand, rust, chlorine and other waste material that contaminates our water.

Be wary when choosing a proper water filter!

Having a bad water filter could worsen the quality of water. A badly designed water filter not only provides inadequate filtration, it also traps the contaminants, causing the organic matter to decay further polluting the water quality, and becomes a breeding ground for bacteria.

Combined with free chlorine, it creates more ThriHaloMethane (THM) – supplying cancer-causing water, placing the health of your family at risk!

*Point-of-Entry (POE) water filters are connected after the JBA main pipe catering for all your household needs.

Gambar di bawah ini adalah POE yang dipasang dihadapan rumah aku selepas meter SYABAS. Banyak perubahan yang berlaku selepas aku memasang water filter ini. Antaranya air tangki aku lebih bersih dan tiada lagi rasa berlumut apabila ditakung untuk masa yang lama. Dan yang lebih penting aku dan keluarga aku tidak lagi rasa gatal di badan selepas mandi.




*Point-of-Use (POU) water filters, connected to a single tap, supplies clean, safe water for your kitchen chores - drinking, cooking & washing.

Untuk POU ini aku ada pasang tapi dari jenama lain (maaf tidak dapat ditunjukkan disini)

Kesimpulannya, pemasangan penapis air amat bagus untuk kesihatan anda dan keluarga anda. Anda boleh memilih berbagai-bagai jenama yang ada di pasaran dengan pilihan harga. Anda juga boleh untuk tidak memasang apa-apa penapis air jika anda amat yakin dengan kebersihan air paip yang dibekalkan oleh pembekal air bersih di tempat anda.




15 comments:

Kazman / Sue said...

salam kenal dan selamat hari raya dari kami sekeluarga....

bagus ni penapis air... baik untuk kesihatan...

Unknown said...

Salam,
Tumpang tnya... harga dia brapa ek?

MaZMI said...

man - Memang bagus... sebabnya sekali bila flush keluar semua warna air tanah terkeluar balik...

AdD - aku pakai water filter nih dah dekat dua tahun, dah nak abis bayar setiap bulan RM132.. cecah jugak la 3K... tapi memang puas hati...

Unknown said...

Nak tanya sket nape bila saya pasang filter ni takungan jadi lagi cepat berlendir..?air memang lagi jernih tapi tangki pulak cepat je berlendir.mintak tolong ye.

MaZMI said...

Hafiz, sebelum pasang filter ada cuci tangki tak? macam saya, saya cuci dulu tangki air terlebih dahulu sebab nak tengok apa perbezaan. Kemudian, filter ni kita kena rajin flush sebulan 1-2 kali bagi air kotor keluar.

Olie said...

Hubungi saya- Blondal sales representative untuk discount hebat juga 7 hari percubaan percuma !!!

wats app/call/telegram : 0126770032(lia) / 0122267509 (raznan)

Adnan Nordin said...

Berapa harganya satu?

Olie said...

Rm 2798 (latest with jacket). Cash .credit card atau instalment. 6 ke 24 bulan.

Maklumat lanjut contact raznan 0122267509 / lia 012 677 0032

Fb blondal malaysia

http://blondal2u.blogspot.my

mummydanishqistina said...

APA beza yg 4 segi Dan bulat..satu lg saya NK tau...kalau kad kredit 0% ada tak?

Olie said...

Yg bulat tanpa jacket.yg petak tu jacket die . Credit card ada 0% installment.
Untuk discount dan maklumat lanjut boleh om saya 0126770032

smart2u.com said...

Water filter sales & services
Please call 013-4280996

Unknown said...

saya agen jualan sah dari Blondal Sales & Service Sdn. Bhd.
Untuk dapatkan diskaun harga dan juga 7 hari percubaan percuma !!! ..
hubungi saya dengan segera - call/whatssap : 017-2510067

Wan Azani said...
This comment has been removed by the author.
Wan Azani said...
This comment has been removed by the author.
Wan Azani said...
This comment has been removed by the author.